Friday, November 24, 2006



PERCINTAAN penuh lara di antara Karmila dan Aidit.


Tahukah dia aku rindu dalam sengsara! Yang tertinggal kini hanyalah air mata dan kenangan lalu. Biar bertahun. Biar sekian lama, masih basah ingatan pada dirinya.


Tidur malamnya dirasuk mimpi, siangnya diracun angan-angan yang tiada kesudahan. Sihir cinta yang dirasai amat luar biasa. Cinta itu adalah dewi yang menyala dan berdenyut jantungnya


Tiada siapa meminta takdir yang begini. Kepayahan hidup di antara ayah bonda, Karmini dan Daeng Amid rupa-rupanya menjadi warisan hidup dalam rumahtangga Karmila.

Mengucap kata cinta hanya membakar lebur jiwa Karmila. Aidit tetap dikenang biar nyawa di hujung badan. Suaminya, Fakri hanyalah lelaki yang memegang status suami di sijil pernikahan.


Dendam berpanjangan apabila puteri mereka Chempaka Adilla Zahira bersumpah, tidak akan ada cinta yang mudah singgah di hatinya. Namun kehadiran Hizairi, membuat hidupnya tidak keruan. Ke manakah pergi dendam kesumat, ke mana menghilangnya ikrar Chempaka Adilla pada ibunya, Karmila? Semua ini terungkap di dalam EPILOG CINTA.